سفارش تبلیغ
صبا ویژن


مگر شیطان دشمن قسم خورده ی آدمی نیست،پس چرا

  «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم»

یکی از جریان‌های فاسد فکری و فرهنگی که ابتدا مرزهای اخلاقیات را در کشورهای اروپایی و آمریکایی در هم شکسته و سپسید شیطان‌پرستی یا شیطان‌گرایی است.     شیطان‌پرستی یکی از جریان‌های ضد فرهنگی بین‌المللی است که به دلیل ماهیت و عملکرد دارای زوایای پنهانی می‌باشد . لکن در گردآوری داده‌ها سعی شده‌است از کامل‌ترین اطلاعات موجود و قابل دسترسی بهره‌برداری شود ، اما علی‌رغم تدابیر علمی متخذه احتمال تاریک ماندن برخی از ابعاد این " تهدید خاموش فرهنگی " نیز وجود دارد .

                         « آشنایی با شیطان‌پرستی»

 1. تعریف کلی

سال‌های پس از رنسانس را می‌توان به سال‌های افسار گسیختگی جهان غرب در تمامی ابعاد فردی و اجتماعی و جنبه‌های متعدد منتهی به روابط انسانی توصیف کرد . پس از برداشته شدن یوق تعالیم متعصب کلیسای کاتولیک از گردن انسان غربی ، چند کنش عمده فکری و فلسفی شکل گرفت که شرح آن در حوصله این مقال نمی‌گنجد ،‌ لکن آنچه قابل توجه است ، رویکر‌د‌های متفاوت به مساله انسان و رابطه او با خدا است که زمینه‌های شکل‌گیری بسیاری از جریان‌های فلسفی را فراهم آورد .

نکته‌ای که نباید از ذهن دور بماند ،‌تاثیرات گسترده مکاتب یونانی و شرقی بر اندیشه متفکران غربی است . در هر حال با در نظر گرفتن موارد فوق‌الذکر دامنه انتقاد‌گرایی به مباحث اصلی توحیدی یعنی جایگاه خدا ، انسان و شیطان نیز رسید . قرن‌ها بعد یعنی در سال‌های آغازین قرن بیستم برخی از عناصر فاسد‌‌الاخلاق با اتکا به گرایشات و نظریات توراتی و پروتستانی به صورت مخفیانه جریان " شیطان‌پرستی " را با ویژگی‌هایی همچون گناه‌گرایی ، ‌قتل ، ‌تجاوزات جنسی ، هدم اصول اخلاقی ، بی‌توجهی به مسائل توحیدی و ... پایه‌گذاری کردند .

 اگرچه فطرت خداجوی انسانی عاملی بازدارنده در تمایل یافتن تعداد وسیعی از افراد جامعه انسانی به این جریان شده ، لکن استفاده از موسیقی‌های جذاب و متنوع ، انجام اعمال خارق‌العاده و دور از ذهن ،‌ تهی‌شدن انسانی غربی و عصر جدید از معنویت و اتصال به منبع فیض موجبات گرایش افراد اندکی را به این گروه‌ها فراهم آورد .


نکته حائز اهمیت آن است که علی‌رغم عدم استقبال عمومی از عضویت در گروه‌های شیطان‌پرستی ، آموزه‌ها و تعالیم گمراه‌کننده‌ای توسط ایشان و به وسیله ابزارهایی که در اختیار ایشان توسط قدرت‌های بزرگ سیاسی قرار گرفته ، ‌منتشر شده و می‌شود و این گروه‌ها در سراسر جهان همواره به عنوان کانون های فحشا و فساد شناخته می‌شوند .  سال ???? را می‌توان به صورت جدی آغاز دور جدید حیات و فعالیت شیطان‌پرستان در آمریکا دانست  ، ‌صرف‌نظر از انواع شیطان‌پرستی که طی سالیان متمادی باستانی همچون یونان ، عراق ، ‌ایران و ... وجود داشته است . هدف این پژوهش بررسی و مطالعه جریان خاص شیطان‌پرستی مسیحی است که در سال ???? میلادی رسماً در کشور آمریکا فعالیت خود را به عنوان یک فرقه و مکتب آغاز کرده‌است . نکته ضروری نقش قابل توجه یک مامور شناخته شده سازمان مرکزی جاسوسی آمریکا در شکل‌گیری جریان مذکور می‌باشد که طی پژوهش به آن اشاره خواهد شد .


                        « 2. شیطان‌پرستی دینی»

 اگرچه ضروری است که متذکر شویم اینکه اساساً آیا می‌توان شیطان‌پرستی را دینی خواند ، محل سوال‌های جدی است ، لکن با توجه به اینکه در اغلب کشورها چنین دسته‌بندی ارائه شده است از عنوان " شیطان‌پرستی دینی " عیناً استفاده می‌شود . مبنای بنیادین این نوع از گرایش به شیطانیسم ، پرستش یک نیروی ماوراء الطبیعه اساطیری و یا چند خدایی می‌باشد . عمده پیروان آن به " خدایان " رم باستان ، ‌الهه‌های شرقی و ... گرایش دارند . اما رکن اصلی این نوع نیز مانند سایر انواع تاکید بر پرورش استعدادهای شخصی انسان و در حقیقت خودپرستی است .

                    « 3. شیطان‌پرستی فلسفی»

 این نوع گرایش عبارت است از اینکه محور و مرکز عالم انسان است‌" این شاخه از شیطان‌پرستی به پایه‌گذاری این فرقه به نام " آنتوان لاوی " نسبت داده می‌شود . این نوع شیطان‌گرایی نیز مانند دو نوع دیگر یعنی دینی و گوتیک از مبنای اعتقادی یهودیت نشات گرفته است . (در بخش سوم به تفضیل در این خصوص بح                                                                                                                      « آشنایی گذرا با  آنتوان لاوی »

 نام کامل وی " آنتوان شزاندر لاوی " (Anton Szandor Lavey) می‌باشد . وی در یازدهم آوریل سال ???? میلادی در شیکاگو آمریکا متولد و به همراه خانواده‌اش به سانفرانسیکو عزیمت نموده و تا زمان مرگش در آنجا ساکن می‌شود . وی شخصیتی ناهنجار و ناسازگار بوده که در سن ?? سالگی ضمن فرار از تحصیل و حضور در خانه به عنوان خدمه و دلقک به یک سیرک می‌پیوندد . لاوی در سال ???? میلادی در دایره جنایی پلیس آمریکا به عنوان عکاس جنایی مشغول به کار می‌شود  که تاثیرات عمده‌ای را نیز می‌پذیرد . آنتوان در سال ???? با " کارول لنسیگ " ازدواج می‌کند اما بنابر دلایلی اعم از عدم التزام به اصول اولیه اخلاقی و پایبندی به روابط خانوادگی و شیفتگی به زن دیگری به نام " داین هگارتی " از همسر اولش جدا شده و از سال ???? به بعد روابط نامشروعی را با وی آغاز می‌کند .

 لاوی یک فرزند نامشروع از هگارتی که هرگز با وی ازدواج نکرد را به دست می‌آورد . وی همچنین علاقه وافری به نوازندگی پیانو داشته و طبق اطلاعات موجود در همین سال‌ها روابط جدی و پردامنه را با برخی عناصر سازمان (CIA) همچون " مایکل آکینو " برقرار می‌کند . این فرد مرتبط با سازمان جاسوسی آمریکا در تاریخ ?? آوریل ???? در حال که برای جمعی از اعضای حلقه‌های سری " دایره اسرار‌آمیز " با سری تراشیده سخن می‌گفت ، مدعی بنیان‌گذاری " ‌کلیسای شیطان " شد . نامبرده کتابی را تحت عنوان " انجیل شیطان " و کتاب دیگری نیز با نام " آئین ‌پرستش شیطانی " به چاپ رساند . روز مرگ لاوی با نام " هالووین " در آمریکا شناخته می‌شود .

              «4. شیطان‌پرستی گوتیک»

 این نوع شیطان‌گرایی نیز مانند دو نوعی که در گذشته اشاره شده نوعی از شر‌پرستی با اشاره به تاریکی و از کثیف‌ترین فرقه انحرافی به حساب می‌آید . در موسیقی متالیکا نیز سبکی به نام گوتیک وجود دارد .

کثیف‌ترین اعمال مانند خوردن نوزادان ، ‌تجاوزات جنسی و ... به این گروه نسبت داده می‌شود. (گرچه گفتنی است برای تمام گروه‌های شیطانی این اعمال از واجبات ! به حساب می‌آید.) میل و درخواست به‌ " برگشت تاریکی " در این شاخه بارز است . همانند اعضای گروه " آکنکار " که با لباس‌های تیره به غارها و تاریکی‌ها برای فریاد کشیدن پناه می‌برند !

نوشته شده در دوشنبه 89/4/28ساعت 1:10 عصر توسط قاصد و قاصدک4 نظرات ( )




قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت